Wednesday, April 22, 2009

Phone baru 'Kak Siti'.

Dah lama Siti (pembantu rumahku) merungut.... katanya handphonenya asyik meragam kebelakangan ini. Kesian juga melihat dia yang sakan mengecas bateri telefonnya tapi akan padam sendiri setelah berdering dua tiga kali. Lama kelamaan hanphonenya itu tak lagi seperti telefon... berjuntaian dengan wayar pengecas bateri!!! Heheheh....

Sememangnya handphone Siti itu adalah handphone lama yang ada dalam simpanan ayahku. Mendengar Siti mahu membeli telefon, kami menasihatinya agar menggunakan dulu telefon itu sementara mengumpul duit membeli telefon lain. Siti memang tak banyak karenah, lagipun bukan jenis yang 'mengada' dan mahu bergaya......(Ini pandanganku buat masa ini.... Untuk masa depan, harap-harap terus-terusan begitu.)

Lalu, hujung minggu lalu kami keluar bersama-sama. Aku biarkan saja Siti memilih sendiri telefonnya. Akhirnya Samsung SGH E-250 menjadi pilihannya. Dengan RM390.00 (termasuk memory card), telefon itu menjadi milik Siti. (Tapi terpaksa aku dahulukan gaji bulan depannya kerana aku tak mahu menggunakan duit simpanannya)

Apa lagi, hari itu, kak Siti pulang dengan senyuman yang lebar. Diminta aku mengubahsuai setting phone tersebut untuk memudahkan dia menggunakannya. Kali ini, phone Siti tak lagi tertambat ke dinding!!!

p/s- Setakat ini, kebenaran menggunakan hp belum pernah disalahgunakannya. Kebanyakan masa siang, phonenya akan ditinggalkan saja di biliknya. Hanya waktu malam kedengaran sesekali phonenya berkokok!! Ramai yang sudah berpesan agar aku tidak terlalu memanjakan maidku, tapi aku cuma berdoa agar segala keikhlasanku akan dibalas juga dengan keikhlasan. Moga segala kebaikanku akan juga dibalas dengan kebaikan. Insyaallah....
(Sambil itu... aku akan terus juga berwaspada.)

No comments:

Post a Comment