Sunday, March 2, 2014

TARIKH RAHSIA?



Izinkan aku
Lebih lama disini
Dihamparan waktumu yg saatnya berlari
Dilembaran kanvasmu yg warnanya berseri
Dibentangan luasmu....tapakku berdiri

Aku menggenggam
Hartamu yg perluku jaga
Sebaik-baiknya sejak mula
Tiba masa kan kukembalikan jua

Aku memeluknya....dan juga mereka....seeratnya
Biar tertusuk hangat cintaku ke jantungnya
Amanahmu amanah penguji daya
Menyayangi sepenuhnya
Mengasihi seluruhnya...jiwa raga
Membentuk selagi upaya
Mengasuh selagi bernyawa

Aku berpaut
Pada tiangmu yang berpasak teguh
Yakinku kental tak akan runtuh
Tetap pendirianku, kulabuhkan sauh
Tegap...utuh.

Aku menagih
Kasihmu kekasih terulung
Mencintaiku dalam melindung
Mengujiku dalam membendung
Memimpinku dalam mendorong

Aku merenung.....
Baki harimu untuk kuisi
dengan kasihmu cinta Azalli...

Aku menghitung
Hari-hariku yg kian berkurang
......yg kuyakin ....kupasti makin berkurang
Di laman Dia....yang sementara kupinjam


Ku menghitung.....terus menghitung
Selagi mampu harimu kuhitung.

No comments:

Post a Comment