Tuesday, September 10, 2013

BIARKAN AKU BERMIMPI

BIARKAN AKU BERMIMPI

Kekasihku...
Biarkanlah sejenak aku bermimpi
kerana mimpiku mimpi indah
mimpiku pengubat resah
dan jangan kau kejutkan aku
menarikku keluar dari dunia rekaanku
kerna sekalipun hidupku indah
indahnya tak seindah mimpi yang kugubah.

Dalam mimpiku...
aku bebas memilih watak
untuk diriku dan yang disekelilingku...
kubawa dekat yg mahu dekat
yang mahu jauh kusingkir jauh...
aku bebas memilih latar
dikaki pelangi dipinggir kali

Jangan kejutkan aku dari mimpiku
kerana mimpi itu juga mengisi ruang hidupku
terserah padamu caramu menilaiku
dalam mimpiku aku kekal jadi aku
tak perlu jadi apa yg mereka mahu
tiada hipokrasi...tiada diskriminasi
aku adalah aku

Jangan kejutkan aku dari mimpiku
kerana ini mimpi memburu cinta memburu bahagia
watak mimpi watak realiti
masih kau mengisi hati
hanya latarnya berbeza....
hanya indahnya sempurna....

sekembalinya aku ke dunia realiti
moga akan kumampu mengukir senyum
sekurangnya sejenak indah mimpi kutemui

dalam mimpiku yang sekadar mimpi.

-Aidib76-

No comments:

Post a Comment