Wednesday, November 21, 2012

"Apa dah jadi?"

Wah! Baru saja bersemangat menulis di laman blog yang dah berhabuk-habuk ni.... aku tiba-tiba saja terpana. Apa dah jadi dengan laman 'CikguAida.blogspot.com' aku ni? Semuanya dah tak macam dulu. Macam tak tahu nak tekan di mana....nak isi yang mana? 
Adakah aku dihukum atas pengabaian yang telah aku lakukan selama ini?? 
Oh tidaaakkkk!!! Kemana pergi isi kandungan blogku? Kenapa kosong? Kosong?
Kembalikan laman2 luahan hatiku itu.... huhuhuhuuuu....
Errr... bertenang....bertenang....
Teringat kata-kata sahabat kesayanganku, (*yang turut mengingatkanku agar kembali menjenguk blogku yang kesunyian)....dia pun telah lama tidak menulis di laman blognya hinggakan kata laluan pun dia dah terlupa. Mungkinkah aku juga telah lupa? Tidak... kata laluanku tepat. Kerana itu aku mampu menjenguk masuk ke sini. Tapi...kenapa blogku ini susun aturnya berbeza? Isinya kosong? Malah warna latarbelakangnya pun berbeza?.....Segala-galanya seolah-olah...ianya 100% laman blog baru! Laman blog baru???
Mataku segera memeriksa kembali akaun email yang aku gunakan. SAH!! MEMANG SAH!! Memang dah sah aku dah ter'create' akaun blog baru!Aku terguna akaun email yang lagi satu, bukan yang selalunya aku guna. 
Tersengih-sengih lega.. Memang sangat lega.....tapi malu pada diri sendiri! Baru saja aku nak berlagak kepada rakan karibku itu bahawa aku tak lupa kata laluanku, tau-tau....akaun emailku pula yang tunggang terbalik. 
Kesimpulannya, sahabatku....kita memang dua kali lima!

No comments:

Post a Comment